فرایند اجرای دکوراسیون داخلی و اصول و تکنیک های آن

تصویر طراحی دکوراسیون داخلی
آشنایی با جزئیات طراحی دکوراسیون داخلی
آگوست 24, 2021
تصویر بازسازی و تعمیرات ساختمان
آشنایی با خدمات بازسازی و تعمیرات ساختمان
آگوست 24, 2021

فرایند اجرای دکوراسیون داخلی و اصول و تکنیک های آن

تصویر اجرای دکوراسیون داخلی

 

اجرای دکوراسیون داخلی یکی از مشاغل پرکاربرد امروزی است که در جهت راحتی و آسایش افراد انجام میشود. در هر دو مرحله طراحی و اجرای دکوراسیون سعی میشود که هم از لحاظ زیبایی شناسی و هم از منظر کاربردی بودن فضا مناسب ترین گزینه ها پیاده سازی شود. با تکنیک های متنوع دکوراسیون داخلی که در سال های اخیر پدیدار شده اند، گزینه های مختلف اجرای دکوراسیون داخلی به شیوه ای آسان و اقتصادی برای افراد فراهم شده است. پیش از شروع عملیات اجرا، درصد رضایت و انتظارات مشتریان از طرح پروژه گرفته می شود و سپس طرح پذیرفته شده به مرحله ی اجرا در می آید. نخستین هدف از این کار، ایجاد ظاهری زیبا، شیک و کاربردی برای ساختمان است.

پروژه اجرای دکوراسیون داخلی از ابتدا تا انتها مراحل مختلفی را طی می کند. به این ترتیب که پس از کسب اطلاعات دقیقی از سلیقه مشتری، هدف مجری دکوراسیون داخلی این خواهد بود که از فضا حداکثر استفاده را برده و طرح تصویب شده را به زیباترین و بی نقص ترین شکل ممکن به اجرا درآورد.

مراحل مختلف اجرای دکوراسیون داخلی

 

  1. جلب نظرات و ایده های مشتری در مرحله اجرا
  2. بررسی مناسب بودن مکان برای طرح تصویب شده
  3. آغاز شکل دهی به فضا بر اساس یک پروژه برنامه ریزی شده
  4. تصمیم گیری در مورد متریال مورد استفاده
  5. محاسبه هزینه و دستمزد تیم اجرای دکوراسیون داخلی
  6. تصمیم گیری مشترک لحظه به لحظه با مشتری در این مراحل

بررسی مناسب بودن مکان مد نظر برای اجرای دکوراسیون داخلی

 

در طول اجرای دکوراسیون داخلی کارها عمدتا برای کسب رضایت و مطابق با سلیقه مشتریان انجام می شود. برای این منظور نخست باید بررسی شود که آیا خانه یا دفتر کار مد نظر برای اجرا و پیاده سازی این طرح مناسب است؟! در صورتی که اجرای این ایده بعید به نظر برسد، ایده های جایگزین دیگری به مشتری پیشنهاد می شود. در این مرحله ، مجری دکوراسیون داخلی و مشتری سعی می کنند با تصمیم مشترک، به زیبا ترین نتیجه ممکن دست یابند. پس از بررسی مناسب بودن فضا و رسیدن به ایده مشترک ، مرحله اجرا و پیاده سازی پروژه آغاز می شود. کلیه مبلمان و مصالح مورد استفاده که در طرح پیشنهادی آورده شده اند به همراه مشتری انتخاب می شوند. به هنگام انتخاب و خرید پرده ، فرش ، لوازم دکوری ، میز و صندلی ها ، منابع روشنایی و غیره، مجری دکوراسیون داخلی و مشتری با مشارکت هم عمل می کنند.

از سوی دیگر ، هزینه و دستمزد تیم اجرا، از وظایف دکوراتور داخلی است. کارها با توجه به بودجه مشتری اجرا و پیاده سازی می شوند. لذا محاسبه هزینه هر مرحله و اجرای کار و نیز کیفیت کالاهای انتخابی با توجه به این بودجه تعیین می شود. پس از اتمام کلیه مراحل، پروژه به پایان رسیده و آماده تحویل به مشتری میشود.

انسجام و هماهنگی تیم اجرا در همه ابعاد و مراحل پروژه

 

پیشرفت همزمان و همکاری و انسجام در کار گروهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هر یک از اعضای تیم اجرا باید بر وظیفه خود واقف باشند و توضیح علمی و معتبری برای کار خود ارائه دهند.

از نظر معماری، دیزاین داخلی ساختمانهای جدید با تغییرات ایجاد شده در هر برهه از زمان تغییر شکل داده و از مرزهای درک جهان ماقبل مدرن فراتر می رود. این واقعیت نیز وجود دارد که این نوآوری ها زندگی روزمره را برای بشر بسیار آسان تر می کند. در عصر حاضر، دکوراسیون فضاهای مختلف منزل مثل اتاق نشیمن یا اتاق خواب بسیار فراتر از خرید یک دست مبل یا ست اتاق خواب است و مباحثی از قبیل ایجاد نظم و زندگی مسالمت آمیز و افزایش حس آرامش نیز در این چیدمان اهمیت یافته است.

اینجاست که کار را باید به کاردان سپرد! امروزه با ایده های متنوع طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ، خدمات به صورت کوتاه مدت و مقرون به صرفه به مشتریان ارائه می شود. لذا، با اجتناب از هزینه های غیر ضرور و غیر کاربردی، کار خود را به یک تیم درجه یک طراحی و اجرا بسپارید تا بهترین نمای منزل و محل کارتان را از دست متخصصان این کار تحویل بگیرید. اگر شما نیز به دنبال بهترین مجری دکوراسیون داخلی هستید، پیشنهاد ما گروه طراحی و اجرای دکوراسیون دکوموند می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان