دکوراسیون داخلی، تضمین کننده زیبایی خانه شما

دکوراسیون داخلی شمال تهران
طراحی دکوراسیون داخلی شمال تهران
آگوست 8, 2021
تصویر طراحی دکوراسیون داخلی
آشنایی با جزئیات طراحی دکوراسیون داخلی
آگوست 24, 2021

دکوراسیون داخلی، تضمین کننده زیبایی خانه شما

دکوراسیون داخلی، تضمین کننده زیبایی خانه شما

دکوراسیون داخلی، تضمین کننده زیبایی خانه شما

 

“دکوراسیون” کلمه ای فرانسوی و به معنای عوامل تزئینی و اشیا لازم در یک محیط است. در واقع طراح دکوراسیون داخلی باید در زمینه استفاده از وسایل تزئینی در جای مناسب، مهارت کافی را داشته باشد. طراحی داخلی، تلفیقی از علم و هنر است. بدین معنا که طراح دکوراسیون باید در درجه بالایی از علم و هنر قرار داشته باشند تا بتواند از رنگ ها و خطوط به طور مناسب استفاده کند. همچنین او باید درباره مسائل تئوری مانند انواع خطوط، فضاها، الگو ها و غیره اطلاعات کافی را داشته باشد. دکوراسیون باید به گونه ای طراحی شود تا بتواند حس خوبی در فضای خانه القا کند. القا شدن حس خوب در خانه می تواند تاثیرات مثبتی بر روی سلامت روانی اعضای خانواده بگذارد. طراح باید مدل های شبیه سازی شده متنوعی به صاحب خانه نشان دهد تا او بتواند بهترین آن را برگزیند. منظور از انتخاب بهترین مدل، مدلی است که هم با علم طراح و هم با سلیقه صاحب خانه نقطه اشتراک داشته باشد.

 

موارد موثر در دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون علاوه بر علم و هنر طراح، به سلیقه و احساسات فرد هم بستگی دارد. شما میتوان با بهره بردن از احساسات و سلیقه خود فضای مناسبی در خانه ایجاد کرد. در پایین به بررسی چند نکته در زمینه دکوراسیون داخل می پردازیم.
1. فضاسازی مناسب: امروزه به دلیل کوچک بودن فضای قابل دسترس خانه ها، طراحی باید به گونه ای خلاقانه صورت بگیرد. در طراحی داخلی خانه باید بتوانید از فضا های غیر قابل استفاده، بهترین بهره را بگیرید. فضاهای مختلفی مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و غیره وجود دارد که فضاسازی هر کدام از آنها باید طبق اصول خاصی صورت بگیرد.
2. چیدمان وسایل: افراد دیگری هم هستند که با داشتن فضای مناسب و کافی نتوانسته اند حس خوبی در خانه القا کنند(چیدمان وسایل نسبت به زیبایی وسایل، بهره مندی از مکان و فضای مناسب هم دارای اهمیت بالاتری است). دلیل این امر، درست چیده نشدن وسایل است. شما میتوان با تغییر جای وسایل، به خانه جلوه خاصی بدهید. خیلی از افراد تصور میکنند که طراحی داخلی با صرف هزینه های هنگفت میسر میشود. اما شما میتوانید با تغییرات کوچک، زیبایی خانه خود را بهبود ببخشید.

 

استفاده از فضایی محدود با چیدمان مناسب

 

3. نورپردازی: نورپردازی خانه باید با حساسیت زیادی طراحی شود. ایجاد سایه ، نور بسیار زیاد ، نور بسیار کم و غیره میتواند بر دکوراسیون داخلی شما اثرات منفی بگذارد. اگر فضای خانه شما با رنگ های تیره طراحی شده است میتوانید از وسایلی با نوردهی متوسط و بالا استفاده کنید. در غیر اینصورت(فضای خانه ای که با رنگ های روشن مانند سفید ، کرم و غیره تزئین شده است) شما میتوان از نورپردازی ضعیف تری(نور کمتر) هم بهره ببرید. قفسه های دکور، قفسه های ورودی آشپزخانه ها همواره در معرض سایه هستند. شما میتوان با استفاده از هالوژن هایی با نور ملایم، جلوه دهنده آن باشید.
4. موقعیت خانه: اگر خانه شما در روز نور مناسب ندارد، سعی کنید از رنگ و کاغذ دیواری روشن استفاده کنید تا انعکاس نور خانه شما دو چندان شود. همچنین استفاده از پرده هایی با ضخامت بالا باعث فیلتر شدن نور میشود.
5. هماهنگی رنگ ها: یکی دیگر از اصول طراحی داخلی، تناسب رنگ ها و هماهنگی بین آنها است. شما با توجه به سلیقه خود باید رنگ مورد نظر را به طراح پیشنهاد دهید. همچنین رنگ ها دارای ویژگی هایی هستند(برای مطالعه بیشتر به مبحث روانشناسی رنگ ها مراجعه کنید) که میتوانید با توجه به روحیات خود آنها را انتخاب کنید. برای مثال رنگ سبز القا کننده شادابی و صلح است. رنگ های دیگر دارای خواص متفاوتی هستند که با شناخت آنها میتوان خانه را به محلی برای رسیدن به آرامش خود تبدیل کنید.

 

تناسب و یکدستی محیط خانه

 

6. سبک های متنوع: طراحی داخلی دارای انواع خاصی مانند کلاسیک، مدرن، اداری و غیره است. در این مورد دو دسته از افراد وجود دارند. دسته اول کسانی هستند که یک سبک طراحی را در خانه(محل کار یا …) اجرا میکنند. دسته دوم با ادغام دو یا چند سبک در خانه به طراحی دکوراسیون میپردازند. در ابتدا بفهمید که جزء کدام دسته هستید(اول یا دوم؟). در ادامه به انتخاب سبک(اگر جز دسته اول هستید) یا سبک ها(اگر جز دسته دوم هستید) مدنظر خود باشید.
کلام آخر
شما میتوانید با استفاده از سلیقه شخصی خود به طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود بپردازید. اما این سوال را از خود بپرسید که “آیا از علم طراحی داخلی آگاه هستید؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان