طراحی نمای ساختمان تاثیر قابل توجهی در برداشت و تلقی افراد از کیفیت و ساخت هر پروژه ساختمانی دارد. نمای بیرونی ساختمان هویت یک ساختمان است که باید همگون با بافت نمای ساختمان های مجاور باشد .هنگام ورود به یک منطقه مسکونی و مشاهده ساختمان های منطقه اولین و مهم ترین چیزی که به چشم بیننده می رسد طراحی نمای آن ساختمان ها ست. نمای ساختمان ها جزء اصلی ساختمان بوده و نمود خارجی هر بنا می باشد که سازنده ی بدنه و تصویر ذهنی شهروندان از آن شهر است. به همبن علت طراحی نما از مهم ترین عوامل در صنعت ساختمان سازی است.

 نماهای ساختمانی عموماً به سبک‌های مختلف و با استفاده از متریال‌های متنوع همچون آجر، چوب‌های اشباع مانند ترموود، سنگ تراورتن، سنگ گرانیت، سنگ آنتیک، سنگ مرمریت، شیشه، ورق‌های کامپوزیت آلومینیوم و سرامیک اجراء می‌گردند که جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها و رسیدن به انتخابی معقول و منطقی بهتر است قبل از هر اقدامی در جهت تغییر نما در پروژه‌های تعمیرات ساختمان و بازسازی یا اجرای نما در پروژه‌های نوسازی، نمای ساختمان خود را به دست مهندسین معماری گروه طراحی و دکوراسیون داخلی دکوموند بسپارید و از نقاط مثبت و منفی و همچنین چالش‌های پیش رو قبل از اجرای طرح با خبر شوید.


سلیقه شخصی کارفرما در بحث طراحی بسیار تاثیر گذار است. این امر در سطح گسترده شهری و نمای عمومی بدون در نظر گرفتن اصول زیبایی شناسی و بافت شهری می تواند یک نقطه ضعف محسوب شده و می تواند باعث ناهمگونی بافت شهری شود. بنابراین اعمال سلایق شخصی بدون در نظر گرفتن نمای محیط نه تنها به زیباتر شدن ساختمانها کمکی نمیکند بلکه باعث آشفتگی میشود. نمای هر ساختمان در یک شهر تاثیر مستقیم روی بدنه ی خیابان ها یا میدان هایی که در آن قرار گرفته است دارد.

اهداف متعددی در طراحی نمای بیرونی ساختمان مد نظر قرار دارد. برخی از این عوامل عبارتند از :

  • چشم نوازتر شدن ظاهر ساختمان ها
  • جلوگیری از آلودگی صوتی
  • جلوگیری از اتلاف انرژی در فصول مختلف
  • محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی نظیر زلزله و باد و باران

گروه طراحی و دکوراسیون داخلی دکوموند با سابقه درخشان و تجربه در همه مراحل طراحی نما و ظاهر بیرونی ساختمان در خدمت شماست.

مشاوره رایگان